کد خبر: ۲۸۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 25 August 2016
تابناک / مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به کمک نقدی دفتر مشارکت های مردمی و انجمن خیرین مسکن ساز استان به ساخت واحدهای مسکونی برای محرومین، اضافه کرد: مقایسه آمارها رشد 300 درصدی عملکرد انجمن خیرین مسکن ساز گیلان را نشان می دهد.

مهندس محمد اکبرزاده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه گیلان، با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان(حساب 100 حضرت امام (ره)) در هفته دولت امسال، اظهار کرد: این نهاد عمومی، انقلابی و غیر دولتی مفتخر است که در هفته مبارک دولت با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر با عشق به امام(ره) و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به اهتمام کلیه دستگاه های دولتی، در دولت تدبیر و امید نسبت به افتتاح و بهره برداری رساندن پروژه ها در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر اقدام کند.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری بالغ بر 4 هزار و 951 میلیارد ریال از منابع مالی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای، تسهیلات بانکی و بخش خصوصی بوده است، افزود: یکی از مهمترین وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه و بازنگری طرح های هادی به عنوان عالی ترین سند توسعه همه جانبه پایدار روستاها می باشد. اجرای ساماندهی، زیرسازی و آسفالت، جوی، جدول، کانیو، پل، مبلمان روستایی و سنگفرش در روستاها از جمله اقدامات در اجرای طرح های هادی روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به صدور اسناد روستایی به عنوان یکی دیگر از وظایف این نهاد، تصریح کرد: با مشارکت ثبت اسناد و املاک، نسبت به سنددار کردن عرصه و اعیان املاک روستاییان در داخل طرح های هادی روستایی اقدام می گردد. همچنین در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر جمعیت نیز این مهم صورت می پذیرد.

اکبرزاده اضافه کرد: با مشارکت منابع طبیعی، نسبت به تملک و واگذاری اراضی ملی در داخل طرح های هادی روستایی اقدام و در جهت رفاه، آسایش و تامین مسکن روستاییان عزیز، این عرصه ها به آنها واگذار می گردد.

وی با بیان اینکه با بهره گیری از ناوگان مجهز ماشین آلات سنگین، نسبت به آماده سازی اراضی روستایی جهت احداث پروژه های عمرانی روستایی و سایر پروژه های عام المنفعه اقدام می گردد، متذکر شد: تهیه و ارائه طرح های لازم برای بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیر مترقبه از اهم فعالیت های سازمانی می باشد. ساخت خانه های مقاوم روستایی با بهره گیری از وام های ارزان قیمت و نیروهای آموزش دیده نظارتی توسط روستاییان در این راستا صورت می گیرد.

این مقام مسئول ساخت و عرضه مسکن برای اقشار کم درآمد روستایی و شهری را از طریق مشارکت های مردمی(حساب 100 حضرت امام(ره)) دانست و اضافه کرد: ساخت و عرضه مسکن با برنامه تولید مسکن به صورت خودمالک و طرح 99 ساله(مسکن مهر) و ساخت و عرضه مسکن با هدف برخورداری سایر طبقات جامعه با درآمدهای مالی متناسب(مسکن شهری) در حیطه وظایف معاونت امور مسکن شهری قرار دارد.

وی اجرای 61 پروژه طرح هادی و ایجاد اشتغال موقت برای 676 نفر با اعتبار 177 هزار و 751 میلیون ریال را از جمله اقدامات معاونت عمران روستایی دانست و گفت: کل طرح های هادی روستاهای بالای 20 خانوار استان تهیه و بازنگری شده و صد درصد برنامه تحقق یافته. همچنین تعداد 9 هزار و 460 سند روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از رشد 60 درصدی واگذاری اراضی به روستاییان خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای 6 هزار و 19 پروژه بازسازی و بهسازی مسکن روستایی با اعتبار 4 میلیون و 213 هزار و 300 میلیون ریال و ایجاد 21 هزار و 67 شغل موقت و اجرای یک هزار و 87 پروژه مسکن مهر با اعتبار 559 هزار و 480 میلیون ریال و ایجاد 2 هزار و 797 شغل موقت در این حوزه صورت گرفته است.

وی با اشاره به کمک نقدی دفتر مشارکت های مردمی حساب 100 حضرت امام و انجمن خیرین مسکن ساز استان گیلان به مبلغ 5 هزار میلیون ریال به ساخت واحدهای مسکونی روستایی و شهری برای محرومین، اضافه کرد: مقایسه آمارها رشد 300 درصدی عملکرد انجمن خیرین مسکن ساز گیلان و در نتیجه رشد یک هزار و 312 درصدی ساخت واحدهای مسکونی روستایی و شهری برای محرومین با مشارکت خیرین را نشان می دهد.

اکبرزاده با بیان اینکه پروژه 627 واحدی حضرت ثامن الائمه(ع) رشت توسط انجمن خیرین مسکن ساز استان در زمینی به مساحت 27 هزار مترمربع در سایت مسکن مهر رشت در حال احداث می باشد، تصریح کرد: کلیه واحدها دو خوابه با زیربنای 70 مترمربع دارای پارکینگ و انباری با اسکلت بتنی است.

این مقام مسئول تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی کل پروژه ها 90 درصد بوده و 201 واحد به عنوان فاز اول پروژه به اتمام رسیده است که به متقاضیان فاز اول پروژه واگذار گردید. مابقی واحدها نیز در پایان سال جاری تحویل داده خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار